Лубенська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 1
Лубенської міської ради Полтавської області
Н А К А З
22 березня 2021 р. м. Лубни № 53 - од/н
Про звільнення від проходження
державної підсумкової атестації учнів,
які завершують здобуття початкової
та базової загальної середньої освіти,
у 2020/2021 навчальному році
Відповідно до статті 17 Закону України «Про повну загальну середню освіту», пункту 8 Положення про Міністерство освіти i науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630, пункту 1 розпорядження Кабінету Міністрів України від 25 березня 2020 року № 338-р «Про переведення єдиної державної системи цивільного захисту у режим надзвичайної ситуації», пункту 3 розділу I, пункту 6 розділу IV Порядку проведення державної підсумкової атестації, затвердженого наказом Міністерства освіти i науки України від 07 грудня 2018 року № 1369, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02 січня 2019 року за № 8/32979, на виконання наказу Міністерства освіти і науки України № 273 від 03 березня 2021 року «Про звільнення від проходження державної підсумкової атестації учнів, які завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти, у 2020/2021 навчальному році та з метою організованого завершення 2020/2021 навчального року
Н А К А З У Ю:
- Звільнити у 2020/2021 навчальному році від проходження державної підсумкової атестації учнів, які у 2021 році завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти.
- Класним керівникам 4-х та 9-х класів:
Пузиряці І.М.,
Захарченко Ю.А.,
Попільніченко О.Г.,
Сіренко Л.Л.,
Чорнусі В.О.,
Мастаєвій О.В.
довести зміст даного наказу до відома батьків учнів.
- Заступнику директора школи з навчальної роботи Юрченку В.В. даний наказ розмістити на офіційному сайті школи.
- Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Директор школи Л.С.Тютюнник
Зовнішнє незалежне оцінювання!
ЯК ПІДТРИМАТИ СВОЮ ДИТИНУ?
(психологічні поради батькам)
Шановні батьки, психологічна підтримка - це один з найважливіших чинників, що визначають успішність Вашої дитини під час здачі ЗНО.
Справжня підтримка повинна ґрунтуватися на підкресленні здібностей та позитивних сторін дитини. Підтримувати свою дитину - значить вірити в неї.
Щоб продемонструвати свою віру в дитину, батьки повинні мати мужність і бажання
зробити наступне:
• забути про минулі невдачі своєї дитини;
• допомогти дитині знайти впевненість у тому, що він/вона справляться із тим чи іншим завданням;
• пам'ятати про минулі успіхи і повертатися до них, а не до помилок.
Існують слова, які особливо підтримують дітей, наприклад: «Знаючи тебе, я упевнений, що ти все зробиш добре», «Ти знаєш це дуже добре» тощо. Підтримувати можна також за допомогою дотиків, сумісних дій, тощо..
Пам'ятайте, основні правила психологічної підтримки, які є особливо важливими в період підготовки до іспиту:
• приділіть дитині увагу (цікавтеся її настроєм, станом здоров'я, проявляйте турботу про її потреби).
• забезпечте Вашій дитині місце для роботи, прослідкуйте, щоб ніхто із домашніх їй не заважав.
• контролюйте режим підготовки випускника, не допускайте перевантажень, пояснюйте, що обов’язково необхідно робити перерви, змінювати види занять.
• ранкова зарядка, спорт, прогулянки, не повинні бути виключеними із щоденного графіка під час підготовки до здачі тестів.
• зверніть увагу на харчування дитини. Подбайте, щоб вдома була поживна і різноманітна їжа, що забезпечить збалансований комплекс вітамінів. Пам’ятайте, що такі продукти, як риба, сир, горіхи, курага тощо стимулюють роботу головного мозку. При цьому не зловживайте солодощами і борошняним виробами.
• залиште для дитини на період іспитів мінімальний перелік домашніх обов'язків, давайте їй зрозуміти, що оберігаєте її.
• допоможіть дитині розподілити час підготовки відповідно до певних тем. Дуже важливо для дитини навчитися робити певні схематичні нотатки, візуально впорядковувати матеріал. Основні формули, положення можна виписати на листочки і повісити у різних куточках вашого дому.
• придбайте різноманітні тренінгові матеріали по тестуванню. Велике значення має щоденне тренування дитини практично працювати із тестами.
• вчіть дитину правильно орієнтуватися у часі і розподіляти свій час.
• виражайте готовність допомогти і допомагайте в різних питаннях підготовки.
• розказуйте про свій досвід здачі іспитів, де це доречно. Розкажіть, що ви відчували перед іспитами. Водночас, не видавайте свого хвилювання перед днем здачі тестів і не переносьте тим самим своє хвилювання на дитину.
• прагніть виражати упевненість в силах, не лякайте провалом. Не переживайте за кількість балів, які дитина отримає після тестування. Дитина повинна знати, що кількість балів не завжди остаточний і кінцевий вимір її можливостей.
• дайте дитині напередодні тестування можливість повноцінно відпочити і добре виспатися. І пам'ятаєте, найголовніше понизити напругу і тривожність дитини, забезпечити відповідні умови для занять.
ПІДГОТОВКА ДО ЗОВНІШНЬОГО НЕЗАЛЕЖНОГО ОЦІНЮВАННЯ
ПРАКТИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ УЧНІВ
Спочатку підготуйте місце для занять: приберіть зі столу зайві речі, зруч¬но розташуйте необхідні підруч¬ники, посібники, зошити, папір, олівці. Можна ввести в інтер'єр кімнати жов¬тий і фіолетовий кольори, оскільки вони підвищують інтелектуальну активність. Для цього буває достатньо картин¬ки в цих тонах.
Складіть план занять. Плануючи кожен день підготовки, необхідно чітко визначити, що саме сьогодні вивчатимете. Не взагалі: «трохи позаймаюся», а які саме розділи і теми.
Почніть зі складнішого, з того розділу, який знаєте найгірше. Але якщо вам важко «розгойдатися», можна почати з того ма¬теріалу, який найбільш цікавий і приємний. Можливо, поступово увійдете до робочого ритму, і справа піде.
Чергуйте заняття і відпочинок, скажімо, 40 хвилин занять, потім 10 хвилин — пе¬рерви. Можна у цей час помити посуд, полити квіти, зробити зарядку, прийняти душ.
Не треба прагнути до того, аби прочитати і запам'ятати напам'ять увесь підручник. Корисно структурувати матеріал, складати плани, схеми, причому бажано їх записува¬ти. Плани корисні і тому, що за ними легко повторити якийсь матеріал.
Як запам'ятовувати матеріал. Психологи встановили, що наша оперативна пам'ять при одночасному сприйнятті здатна утри¬мати і потім відтворити в середньому лише сім об'єктів. Тому матеріал краще розби¬ти на смислові шматки, бажано, аби їх було не більше семи. Смислові шматки матеріалу необхідно укрупнювати й уза¬гальнювати, виражати головну думку од¬нією фразою.
Не слід квапитися, за будь-яку ціну запам'ятовувати складний текст, не ро¬зібравшись у його внутрішніх зв'язках, не зрозумівши міркувань автора. Серед другорядного потрібно виявити найголов¬ніше.
Використовуйте асоціації. Метод ло¬кальної прив'язки полягає у побудові для ряду, що запам'ятовується, об'єктів іншого ряду — опорного, з добре знайомих або легких для вивчення об'єктів. Таким опор¬ним рядом може бути послідовність кімнат у вашій квартирі, будинків на вашій вулиці тощо. Людина спочатку заучує опорний ряд, а потім використовує його елементи, аби зіставити з ними елементи вивче¬ного ряду. Отже, якщо в матеріалі мало внутрішніх зв'язків — озирніться довкола. Уявіть обстановку, в якій ви вивчали ма¬теріал, і ви пригадаєте його, адже отримані одночасно враження запускають механізм згадування.
Як повторювати? Перекажіть текст своїми словами, і ви легше його запам'ятаєте, аніж просто прочитавши багато разів, — адже це активна розумова праця. Загалом, будь-яка аналітична робота з текстом дозволяє краще його запам'ятати. Це може бути пе-рекомпонування матеріалу, знаходження парадоксальних формулювань для нього, залучення контрастного фону або матеріалу тощо.
Конспектування.
Виявляється, текст мож¬на сильно скоротити, представивши його у вигляді схеми — «зірки», «дерева», «дуж¬ки» тощо. При цьому сприйняття та якість запам'ятовування значно покращуються че¬рез образність запису.
Таким чином, вам необхідно розбити великий текст не більш ніж на 7 частин, зв'язати ці частини між собою, виділити опори (слова і думки, що стоять за ними) і завчити їх.
У системі заучування матеріалу важливу роль відіграє повторення.
Виконуйте якомога більше різних опуб¬лікованих тестів з якогось предмета. Ці тре¬нування ознайомлять вас із конструкціями тестових завдань.
Тренуйтеся із секундоміром у руках, за¬сікайте час виконання тестів. Готуючись до іспитів, ніколи не думайте, що не впораєтеся із завданням, а навпаки, подумки малюйте собі картину тріумфу.
Залиште один день перед іспитом на те, аби знову повторити всі плани відповідей, ще раз зупинитися на складніших питаннях.
ЯК ПІДГОТУВАТИСЯ ПСИХОЛОГІЧНО
Для того, щоб у кризовій ситуації не втра¬чати голови, не потрібно ставити перед собою надзавдань і надмети. Не варто че¬кати, доки ситуація стане катастрофічною. Починайте готуватися до іспитів заздалегідь, помалу, по частинах, спокійно.
Якщо дуже важко зібратися з силами і з думками, спробуйте запам'ятати спочатку найлегше, а потім переходьте до вивчення складного матеріалу.
Щодня виконуйте вправи на зняття на¬пруження, втоми, на розслаблення.
ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ВТОМИЛИСЯ ОЧІ?
Виконайте дві будь-які вправи:
• погляньте по черзі вгору-вниз (25 с), ліворуч-праворуч (15 с);
• напишіть очима своє ім'я, по батькові, прізвище;
• фіксуйте погляд то на віддаленому предметі (20 с), то на аркуші паперу перед собою (20 с);
• намалюйте очима квадрат, трикут¬ник — спочатку за годинниковою стрілкою, потім навпаки.
РЕЖИМ ДНЯ
Поділіть день на три частини:
• готуйтеся до іспитів 8 годин на день;
• займайтеся спортом, гуляйте, сходіть на дискотеку, потанцюйте — 8 годин;
• спіть не менше 8 годин, якщо хочете чи треба, влаштуйте собі тиху годину після обіду.
ЯК КРАЩЕ ХАРЧУВАТИСЯ
Харчування має бути 3—4-разовим, ка¬лорійним і багатим на вітаміни. Споживайте волоські горіхи, молочні продукти, рибу, м'ясо, овочі, фрукти, шоколад. Ще одна по¬рада: перед іспитами не слід наїдатися.
Пам'ятайте: перемога не завжди приходить до найсміливіших, найспритніших, але рано чи пізно вона приходить до того, хто вірить у себе.
|